När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected]
LEVERANS
Våra leveranstider är i nuläget lite längre så räkna med 3-5 vardagar. OBS! Vi skickar beställningar i turordning. Vi skickar era beställningar på fredagar och i mån av tid kan vi skicka även på onsdagar och vi använder oss DHL/Postnord/Brev. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) kontaktar du oss på e-postadress: [email protected] så vi kan följa upp och återkomma i ärendet på ett snabbt och säkert sätt.
PRISER
Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör och förbehåller oss rätten att justera priset, skulle det vara något större fel så kontaktar vi givetvis dig innan ändring sker.
ÅNGERRÄTT
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Varan sänds åter i originalförpackning i originalskick.
Vid nyttjande av din ångerrätt: Du måste meddela att du ångrar dig så snart som möjligt och senast inom 14 dagar. Vänligen skicka ett meddelande till oss på[email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, order numret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du skall omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Pengarna återbetalas först efter att vi fått paketet i retur.
Ångerrätten gäller inte vid: Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts enligt dina särskilda önskemål och därmed inte kan användas till någon annan. Specialbeställd vara som ej ingår i det normala sortimentet. Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. Varor som snabbt kan försämras, eller är ljus och temperatur känslig. Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här!
REKLAMATION & KLAGOMÅL
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller ha något fel när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Hur går du tillväga vid reklamation? Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
ANSVARSBEGRÄNSNING
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. PRODUKTINFORMATION Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
INFORMATION OM COCKIES
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
PERSONUPPGIFTER
Genom att handla hos SUNEBO Interiör & Design accepterar köpare vår dataskyddspolicy och vår behandling av köparens personuppgifter. Vi värnar om köparens personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla beställningen. Vi säljer eller vidareger aldrig köparens uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. SUNEBO Interiör & Design är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Köparens personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera köparens beställning samt i de tillfällen då köparen har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt köparens individuella behov. Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar köparens uppgifter. Vad är en personuppgift? En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. Vilka uppgifter lagrar vi? För att kunna hantera köparens beställning samt svara på frågor relaterat till köparens order (kundtjänst) lagrar vi köparens förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Köparens uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla köparens uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen. Rättslig grund I samband med ett köp behandlas köparens personuppgifter för att fullfölja avtalet med Köparen. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från köparen.
BETALLEVERANTÖR
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte? Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Kortbetalning samt Klarna.
FRAKTBOLAG
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL/Postnord.
ÄNDRINGAR TILL DE ALMÄNNA VILLKOREN
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
TVIST OCH LAGVAL
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/...
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
SUNEBO INTERIÖR & DESIGN
Sunebo finns beläget i Fleninge strax norr om Helsingborg. Företagets postadress är SUNEBO Interiör & Design, Åvallavägen 88, 254 77 Fleninge.
Vill du komma i kontakt med oss, skickar du ett email till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter eller så kontaktar du oss via telefon på 0733-28 51 60. Reklamationer eller saknade varor ber vi dig att kontakta oss via email till [email protected] för att vi på ett säkert sätt skall kunna hjälpa dig med ditt ärende.